Ceno Klosi, i cili aktualisht mban postin e zv/ministrit në Shqipëri, është një figurë që përbën një sfidë të madhe për sistemin e drejtësisë dhe administratën publike. Pas një serie veprimesh të dyshimta dhe shkeljesh flagrante të ligjit, ai duhet të ishte në hetim të thelluar dhe jo në një pozicion kaq të lartë në administratën shtetërore. Megjithatë, përkundër provave të qarta dhe hetimeve të thelluara, zyrtarët që duhet të mbikëqyrin zbatimin e ligjit, përfshirë Prokurorin e Përgjithshëm Altin Dumani, kanë dështuar të ndërmarrin masa të duhura. Dështimi i drejtësisë për të reaguar ndaj korrupsionit në nivele të tilla të larta, tregon se shteti shqiptar është i paaftë të ndeshkojë shkelësit e ligjit, veçanërisht kur ata mbajnë pozita të rëndësishme.
Një emërim i kundërshtueshëm dhe shkelje të pashpjegueshme të ligjit
Në tetor të vitit 2021, Ceno Klosi u emërua Drejtor i Përgjithshëm i Tatimeve, një pozicion kyç për administratën shtetërore. Ky emërim, megjithatë, ka shkaktuar shqetësime të forta për shkak të shkeljeve të mëdha të ligjit që e shoqërojnë. Dokumentet e zbuluara nga “Vetting”, një proces që ka pasur si objektiv hetimin e pasurisë dhe të kaluarës së zyrtarëve të lartë, kanë nxjerrë në pah se Klosi ka pasuri të padeklaruara, si dhe lidhje të dyshimta me kompani off-shore, që e ndalojnë për të mbajtur një post të tillë.
Në vitin 2019, ai bëhet aksioner në kompaninë britanike “FIRST BAR LIMITED”, e cila menaxhon një seri restorantesh luksoze në Londër. Kjo është një nga shkeljet më flagrante të ligjit, pasi Klosi ka mbajtur pozita të rëndësishme publike, përfshirë drejtimin e AKUM dhe më pas të Tatimeve, ndërkohë që ka interesa financiare në kompani që mund të kenë ndikim direkt në politikat tatimore që ai drejtonte. Sipas ligjit për “Parandalimin e Konfliktit të Interesit në Ushtrimin e Funksioneve Publike” (Ligji nr. 138/2015), një zyrtar i administratës publike nuk mund të ketë aksione në kompani private që mund të kenë lidhje me detyrat e tij. Ky parim është thyer hapur nga Klosi, i cili vazhdon të jetë aksioner në “FIRST BAR LIMITED” dhe nuk e ka dorëzuar këtë detyrim as pas marrjes së detyrës si Drejtor i Tatimeve.
Për më tepër, ai nuk ka deklaruar as kredi të marra nga kjo kompani, të cilat janë rritur në vitin 2020, për të arritur vlerën e 50 mijë paund, një kredi që është siguruar përmes mbështetjes qeveritare për shkak të pandemisë. Ky borxh dhe detyrimi financiar është mbajtur i fshehur, dhe nuk është përmendur as në formularët e pasurisë që Klosi ka dorëzuar pranë ILDKPKI, që janë një detyrim ligjor për çdo zyrtar të lartë. Për më tepër, “FIRST BAR LIMITED” është e lidhur me borxhe që arrijnë në qindra mijëra paund, të cilat nuk janë deklaruar në formularët e pasurisë të Klosit. Kjo është një shkelje serioze dhe një provë e pamohueshme e tendencës për të fshehur informacionet financiare nga autoritetet shqiptare.
Konflikti i interesit dhe shkelja e ligjit për procedurat tatimore
Një tjetër shkelje që vlen të theksohet është konflikti i interesit që ka Klosi me detyrën që mbante. Sipas Ligjit nr. 9920 për “Procedurat Tatimore në Republikën e Shqipërisë”, neni 26, pika 2, “nënpunësit e administratës tatimore nuk mund të kontrollojnë apo vlerësojnë tatimet e veta apo të personave të lidhur me ta, përveçse në raste të veçanta të vetëvlerësimit”. Ky ligj ka për qëllim të parandalojë abuzimet dhe korrupsionin, duke e ndaluar një person të mbajë një pozicion kontrolli mbi tatimet e kompanive që ai vetë zotëron apo që janë të lidhura me të. Në rastin e Klosit, ky rregull është shkelur hapur. Ai ka vazhduar të jetë aksioner i “FIRST BAR LIMITED”, e cila ka lidhje me biznesin e tij, dhe nuk ka dhënë dorëheqjen nga aksionet që ka në këtë kompani, duke u vendosur në një pozicion që bie në kundërshtim të drejtpërdrejtë me ligjin.
Ky konflikt interesi i vazhdueshëm nuk është veçse një tregues i paaftësisë së shtetit shqiptar për të luftuar korrupsionin në nivelet më të larta të administratës publike. Klosi ka arritur të ruajë pozitat e tij të larta pavarësisht pasurive të padeklaruara dhe lidhjeve të dyshimta financiare, duke e çuar administratën shqiptare në një krizë të besueshmërisë.
Faturat e dyshimta dhe aferat e Inceneratorëve
Nëse nuk mjaftonin shkeljet e ligjit lidhur me pasuritë e padeklaruara dhe kompanitë off-shore, hetimet kanë nxjerrë gjithashtu fakte lidhur me veprimet e dyshimta të Ceno Klosit në kohën kur ka drejtuar Agjencinë Kombëtare të Ujësjellës-Kanalizimeve dhe Mbetjeve të Ngurta (AKUM). Gjatë periudhës që ai ka mbajtur këtë detyrë, janë miratuar fatura të dyshimta për kompani të lidhura me aferën e inceneratorëve, një prej skandaleve më të mëdha të korrupsionit në Shqipëri. Klosi ka miratuar një faturë për një vlerë prej 140 milionë lekësh për kompaninë “ITS”, që ka lidhje me inceneratorin e Fierit, një projekt i hetuar nga SPAK për ryshfete dhe korrupsion. Ky veprim nuk është i izoluar, pasi janë identifikuar edhe pagesa të tjera të dyshimta, të cilat lidhen me projekte të tilla, duke e thelluar më tej dyshimin për implikimin e tij në skema korrupsioni.
Hetimi dhe paaftësia e Altin Dumanit!
Edhe pse të gjitha këto veprime janë të dokumentuara dhe të qarta, Prokuroria e Posaçme (SPAK) nuk ka ndërmarrë veprime konkrete për të hetuar Klosin. Faktet janë të mjaftueshme dhe dokumentet janë të qarta, por mungesa e reagimit të shpejtë nga ana e Prokurorisë, veçanërisht nga Altin Dumani, krijon dyshime të mëdha për paaftësinë ose ndoshta për ndonjë lloj mbrojtjeje të fshehur që Klosi mund të ketë në nivelet më të larta të shtetit. Ky dështim i autoriteteve të drejtësisë është i papranueshëm dhe është një shenjë e qartë e paaftësisë së sistemit të drejtësisë për të ndëshkuar korrupsionin në nivelet më të larta.
Lidhjet e dyshimta me kompanitë e rindërtimit dhe tenderat
Një tjetër element që rrit dyshimet për korrupsionin që e ka shoqëruar Klosin gjatë karrierës së tij është lidhja e tij me tenderët e rindërtimit. Kompania “Vëllezërit Hysa”, e cila ka fituar tendera të rëndësishëm në sektorin e rindërtimit, ka pasur lidhje të drejtpërdrejta me Klosin. Gjatë periudhës që ai ka drejtuar AKUM, Klosi ka favorizuar këtë kompani në mënyrë të dyshimtë, duke miratuar tendera që kanë qenë të mbushur me abuzime dhe shkelje të drejte./ Opinion nga Timoni.al